26 Haziran 2012 Salı

Yamashita Tomohisa Kimdir?



  Yamashita, bence şüphesiz Türkiye'de en çok hayranı olan Japon. Tamam belki saymadım, ama neredeyse eminim. :) Bir zamanlar en sevdiğim Japon biricik Yamapi'mdi. :D Bu yüzden kendisi hakkında epey bir bilgim var, zaten bilmediğim konularda yazmıyorum. Atıp tutmak hoş olmuyor çünkü. Kendisine Yamada'yı tanıdığımdan beri Yamapi demem genelde. :) Aslında Yamashita tanıtımının yapılmasına, anlatılmasına çok gerek var mı başlarda emin olamadım. Ama nette dolaşınca gördüm ki, öyle ciddi anlamda bir tanıtım yapılmamış. Onca zamanın hatırına bir tanıtım yapayım dedim ben de. :P Şaka bir yana bazen kendisine çok takılsam da kabak diye lakap taksam da çok ama çok severim. ^^ Uzatmadan başlayalım, değil mi~?


   9 Nisan 1985'te doğdu. 6 saatliğine de olsa, aynı gün doğmuş oluyoruz. :D Johnnys'e 1996 yılında katılmış.  Enstrüman olarak gitar çalar. Bilirsiniz, lakabı Yamapi'dir. Birkaç yıl önce okumuştum, artık kocaman adam olduğunu, kendisine Yamapi denmesini istemediğini, söylemişti. Ama kendi de hala Yamapi diyor. Bu nasıl iş~? :D Bu arada ciddi ciddi 27 oldu, hala inanamıyorum. o.O Kendisi şarkıcı ve oyuncudur. Söz de yazar,  radyo programı da sunar, çok iyi olmasa da dans da eder. IDOL yani ne diyeyim~

Özel Hayatı

  Bu başlığı atınca, magazin haberi yapacağım gibi hissettim. :D Malum Türkiye'de yaşıyoruz. ^^' Annesiyle babası Yamashita çok küçükken ayrılmışlar. Babası şöhret işinde başarılı olamayacağını, bu işlerden hayır gelmeyeceğini söylese de şu andaki Yamashita'ya bakınca,saçını başını yoluyor olsa gerek. :D Ve kız kardeşini tamamen annesi büyütmüş. Kariyer için ortaokulda Chiba'dan Tokyo'ya taşınmış. Liseyi ünlü öğrencileriyle ünlü olan ünlü Horikoshi Akademisi'nde okumuş. Tanaka Koki, Koike Teppei, Shirota Yuu liseden yakın arkadaşları. Üniversite'yi ise, Japonya'nın önde gelen üniversitelerinden Meiji'de okudu. 2008 yılında da mezun oldu. 


Şov Dünyasındaki İlk Zamanları

  Takizawa Hideaki'nin dramasını izlerken, kendinde o güveni hisseden Yamashita, o an aşka gelmiş ve "Ben de idol olmak istiyorum~!" demiş, ardından yetenek ajanslarına başvuru mektupları göndermiş. O kadar ajans içinden bir tek Johnny's Ajansı değerlendirmeye alıp kendisini aramış. Eminim diğer ajanslar şimdi ağlıyordur. :D Ardından 1996 yılında Johnny's Yetenek Ajansı'na katılıp, Johnny's Jrs.'lardan biri olmuş. Jr. iken genelde Ikuta Toma'yla birlikte gezip çalışan Yamashita sırasıyla; Jr.Boys, B.I.G, ve 4TOPS adlı grupların üyesi olmuş. Ayrıca o zamanların parlayan yıldızları KinKi Kids ve V6'in arka dansçılığını yapmış. Çıkış yapmadan önce birçok şova da katıldı. Ayrıca B.I.G grubu üyeleri  Ikuta Toma, Jun Hasegawa, Shunsuke Kazama, Koki Tanaka ve Koichi Goseki ile birlikte 1998 ve '99 yıllarında I Love B.I.G adlı televizyon programını yaptı. Ardından B.I.G grubu üyeleri sadece Yamashita ve Toma'ya düşürüldü. Daha sonra 2000 yılında yine o eski grup üyeleriyle Yamashita, Ikuta, Hasegawa ve Kazama yeni kurulan TOP4 grubuna katıldı. 

  Junior olduktan kısa bir süre sonra dramada da boy gösteren Yamashita, ilk büyük rolünü 15 yaşındayken 2000 yılında TBS'nin Ikebukuro West Gate Park adlı dramasında aldı.


Müzik ve Oyunculuk



  Eylül 2003'te, Yamashita ve 8 Jrs. NEWS grubunu oluşturmak için seçildi. 12 Mayıs 2004 yılında resmi çıkışlarını yaptılar. Yamashita, kendisi ve grup üyeleri öyle bir şey olmadığını söylese bile, genel olarak bu grubun lideri olarak görüldü. Ardından 2000 yılından itibaren sırasıyla aşağıdaki dramalarda rol aldı.


All Star Chushingura Matsuri (2000)
Kabachitare  ( 2001)
Shounen wa Tori ni Natta ( 2001)
Long Love Letter  (2002)
Lunch no Joou ( 2002)
Stand Up!! ( 2003)
Budo no Ki  (2003)
Sore wa, Totsuzen, Arashi no you ni... ( 2004) 


  Ekim 2005'te, KAT-TUN grup üyesi Kamenashi Kazuya ile geçici olarak kurulan Shuuj to Akira adı altında "Seishun Amigo" adlı single'ı çıkardılar. Bu single 1 milyon 657 bin civarlarında sattı. Ve "Seishun Amigo" 2005 yılının en çok satan single'ı olarak zirveye oturdu. Ayrıca single'da Yamashita Tomohisa'nın kendi sözlerini yazdığını "Colorful" adlı şarkıyla, Kamenashi'ye ait ünlü "Kizuna" şarkısı yer almaktadır.


  Yamashita, Nobuta wo Produce'te canlandırdığı Akira rölüyle en iyi oyuncu ödülünü aldı. Eğer diziyi izlediyseniz, cidden de ne kadar harika bir iş çıkardığını biliyorsunuzdur. Absürt hareketlerine rağmen çok sevmiştim. Her şeyiyle orijinal bir karakterdi, patenti alınsa yeridir yani. :D Bir süre, her şaşırdığımda "Akira Shock!" diye tepki vermiştim. :D


   2006 yılında Kurosagi adlı dizide ilk başrolünü oynadı ve bu dizinin tema şarkısını da kendi söyledi. Diziyi izlemeyen varsa izlesin bence, çok harika bir drama olmayabilir, ama kesinlikle izlediğinize değeceğini düşünüyorum. 31 Mart'ta "Daite Senorita" adlı ilk solo single'ını çıkarttı. Aslında o ışıl ışıl dönemleri bu zamanlarda başladı. 2006'dan sonra Yamashita'yı tutabilene aşk olsun. :D Her neyse konumuza hızlı bir dönüş yapalım. Bu single Oricon listesinde 1. sıraya oturdu. Sarıl bana, sarıl bana sinyorita~ 
   Dizi bittikten 2 yıl sonra filmi de çıktı. Eğer filmi izlemediyseniz paragrafın sonuna kadar gerisini okumayın lütfen, çünkü demezsem içimde kalır. Film iyiydi, hoştu da bir de sonu düzgün bir şeye bağlansaydı, elle tutulur bir şey olsaydı keşke, resmen başladığı gibi bitti. :/ Ama kara dolandırıcı halleri de çok hoştu. :) 


  Solo single'ından sonra yine 2006 yılında Tayvanlı grup Molf & Mike üyeleri ve o zamanlar Johnny's Jr.'lardan olan Kitayama Hiromitsu (Kis-My-Ft2), Inoo Kei (Hey! Say! Jump) ve Yaotome Hikaru (Hey! Say! JUMP) ile birlikte Kitty GYM grubuna katıldı. Grubun lideri olan Yamashita GYM'nin Y'si oluyor. :D NYC mantığı gibi yani. :D Çıkardıkları single "Fever Future" 300 bine yakın sattı. Ama tutmamış olacak ki, daha sonradan her hangi bir single çıkarmadı ve dağıldı. Bir dip not, Yamada bu grubun kıyısında köşesinde vardı. :D Bu arada Japonya'da çıkış yapan Golf & Mike Johnny's Şirketi altında Japonya çıkışını yaptı ve Japonca albüm çıkardı. 


  
  My Angel single'larındaki en sevdiğim şarkı ve yukarıdaki Shounen Club performansı. Malum youtube linki de duruyorken paylaşayım dedim. :D Şarkı cidden çok güzel. Mike, Golf, Yamashita hepsi de ayrı ayrı pek güzel söylemişler. Umarım siz de seversiniz. :) Şu Golf'ün de kızsı bir güzelliği var yahu. :D 


  Ardından sırasıyla Operation Love, Code Blue, Buzzer Beat dizilerinde başrol aldı. Zaten başrolden aşağısını da kolay kolay oynamaz bundan sonra diye düşünüyorum. ^^ Code Blue'yu hala izlemediyseniz, durmayın izleyin derim. Çünkü gerçek anlamda bir doktorluk dizisiydi. 
   Yamashita'yla ilgilenenler bilir, gayet azimli biridir. Her şeyi tam mı yapıyor, elbette hayır. Ama yine de elinden geleni yapmanın çok önemli olduğunu düşünüyorum şahsen, bu yüzden Yamashta'nın en sevdiğim özelliklerindendir. Ve bozulsa bile bozuntuya vermemeye çalışmasını, sinirlendiğinde tepki vermek istememesi, sanırım bu huylarını cidden seviyorum. ^^ Etrafında kibar biri olarak bilinir, bunları geçmişte okuduğum röportajlara göre söylüyorum. Çünkü eski grubu NEWS'teki tüm üyeler onu hep kibar ve anlayışlı olarak tanımlarlardı. Belki köprünün altından çok sular aktı ama ben hala öyle olduğunu düşünüyorum. ^^ 
  Genel itibariyle konuşkan biri değildir, ama soğuk nevale de değil, en azından mümkün olduğunca gülümsemeye çalışıyor. :D Kısacası kendini de şarkılarını da sesini de oyunculuğunu da severim. Ama dansı için aynısını söyleyemeyeceğim, hareketleri estetik ve kıvrak yaptığını düşünmüyorum. ^^'


   Yukarıdaki resim Buzzer Beat'ten. Ben oradaki tipini çok sevmiştim. Tarzı, kabarık saçları, renkli kıyafetleri... pek bir hoştu yahu~ ^^ Her neyse konuya dönelim. ^^' 2009 yılında 3 yıl aradan sonra 2. single'ı "Loveless"ı çıkardı. Bu single ilk defa sabırsızlıkla beklediğim Yamashita single'ydı. Hey gidi günler hey~! :D Single'ın ardından hemen konserlere başlayan Yamashita "Short But Sweet" adlı konserlerini yaptı. Hani sadece adda kalmamıştır, cidden çok kısaydı, 40 küsür dakika sürdü ama dolu doluydu. 


   2010 yılına gelindiğinde 2008 yılında yayınlanan draması Code Blue'nun 2. sezonunda oynadı ve manga uyarlaması olan Ashita no Joe isimli filminin çekimlerine başladı. 2010 yılının yazında ise "One in a Millon" adlı 3. solo single'ını çıkardı. 2011 yılının şubat ayında Ashita no Joe yayına girdi ve Yamashita 2. kez bir filmde başrol oynamış oldu. Ayrıca dizinin oyuncu listesinde Karina, Yusuke Iseya ve Kagawa Teruyuki gibi tecrübeli isimler vardı. 


  29 Ocak 2011 tarihinde, Hong Kong'ta ilk solo konser turu "Supergood, Superbad: Asya Tur 2011" başladı. Konser turu Hong Kong, Taipei, Seul ve Bangkok şehirlerinin yanı sıra; Japonya'da Tokyo, Osaka, Hokkaido ve Fukuoka'da yapıldı. Johnny's Jr gruplarından A.B.C-Z yurt dışı ve Japonya konserlerinde destekleyicisi oldu. Hokkaido ve Taipei gösterileri Büyük Tohoku Depremi nedeniyle ertelendi. Tur 31 Mart tarihinde Hokkaido konseriyle son buldu. Ayrıca 26 Ocak 2011'de ilk solo albümünü çıkardı.


 Konserden birkaç video paylaşayım. Şüphesiz ki Blood Diamond en göze çarpan performanslardan biriydi. 


    ADAMAS, bu şarkı kesinlikle psikolojik bir şarkı. O nasıl oluyor, derseniz ben de açıklayamıyorum ama öyle. ^^' Şovu sadeydi, ama çok beğendim. Yamashita'da kesinlikle star ışığı var, sahnede duruş cidden önemli, değil mi? Sanırım yaratılıştan gelen bir şey, star ışığıyla doğmak gibi ya da onun gibisinden bir şey işte... 


NEWS'ten Ayrılış

   7 Ekim 2011 tarihinde, Johnny & Associates, Yamashita Tomohisa ve Ryo Nishikido'nun, artık NEWS üyesi olmadıklarını açıkladı. Yamashita Tomohisa solo faaliyetlerine devam edeceğini duyurdu. Ardından Johnny's web sitesinden bir mesaj yayınladı, kendisine açılan özel bölümde, gösterdikleri anlayış için NEWS üyelerine çok minnettar olduğunu açıkladı. Gördüğünüz üzere dediği gibi, çalışmalarına son hız devam ediyor.  :) 


   2012 yılında 2 yıl aradan sonra dizi dünyasına dönen Yamashita Saikou no Jinsei no Owarikata: Ending Planner adlı dramada oynadı ve dizinin tema şarkısını söyledi. Çıkardığı "I, Texas" adlı single 170 bin civarlarında sattı. Dizinin reytingleri düşük gelse de ben sevdim diziyi. Şu anda 7. bölümü çeviriyorum, bakalım ne zaman bitecek, bitmedi gitti dizi. ^^' Ve yayınlanan son single'ı Ai Texas'ın ardından şimdi de merakla Love Chase ve Ero adlı 2. albümünü bekliyorum. Ben şahsen çok sevdim şarkıyı, klip de ilginç, güzel bir şey olmuş. :) 
  Son olarak da bir haber, Yamashita yeni single'ının promosyon gösterimi için bu ay Shounen Club'a da çıkacak. Bölümü merakla bekliyorum. Her ne kadar sonunda çıkıp, iki kelam edip gideceğini bilsem de. :D


Son olarak Kore'de katıldığı M Countdown adlı programdaki "Party Don't Stop" performansıyla bitirelim. ^^

Elimden geldiğince kısa ve açıklayıcı olmaya çalıştım. Umarım yararlı olmuştur. (:

7 yorum:

  1. Sevgili Nova sende Koçsun değil mi? :D Bir koç burcu olarak, etrafımda o kadar az koç var ki bu heyecanımı mazur gör lütfen ^^ kesinlikle çok iyi bir tanıtım olmuş... Ayrıca 70 yaşında da olsa bende diğer hayranları da ona Yamapi diyeceğiz, bundan kesinlikle eminim ^^

    YanıtlaSil
  2. Evet Koçum~ :) Koç olmaktan gurur duyuyorum~ :D Ben Yamashita'ya Yamapi demiyorum pek, Yamashita'ya alıştım çok fena. :) Ama Yamapi demeyi çok seviyor hayranlar cidden. ^^

    YanıtlaSil
  3. Eheh kesinlikle bende gurur duyuyorum ^^ Yamashita çok uzun geliyor bana :D Bakarsın, bende alışırım bilemiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir gibi geliyor bana da. :D Demesi çok hoş oluyor. :D Yamashita~~ hehe :D

      Sil
    2. Eheh gerçekten de garip ama hoş bir telaffuzu var :D :D

      Sil
  4. Bilgilerimi pekiştirdim sayende ^^ bilmedikleirimide öğrenmiş oldum :) Çok güzel tanıtım olmuş canım^^

    İleride Yamapi denmesini hoşlnamdığını okuduğumda ,sonradan kendisinin yamapi demesi banada bi tuhaf gelmişti :DD

    Yeni albümünü bekliyorum merakla,lova chase nin klibin fragmanı yayınlandı ı texas gibi ilginç bi klip :D bi sürü yamapi görücez klipte:D

    Emeğine sağlık canım,özel mesajda demek istediğin işimdi anladım:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, beğenmene çok sevindim. :)

      2 gün kaldı ona da, merakla bekliyorum Love Chase'i. :)

      Rica ederim. ^^

      Sil